Tuesday, April 7, 2009

Obama: Ermenistan'la müzakereleriniz başarıyla yürüyor

ABD Başkanı Barack Obama, Ermeni soykırım iddiaları konusundaki görüşünün değişmediğini, ancak bu noktada Türkiye-Ermenistan müzakerelerinin başarıyla yürüdüğünü ve bu süreci izlediğini söyledi


ANKARA - ABD Başkanı Barack Obama ile Cumhurbaşkanı Gül arasındaki görüşmenin ardından ortak basın toplantısı yapıldı.

Obama, şunları söyledi: "Burada Türkiye’nin önemini vurgulamak istiyorum. Pek çok konuyu konuştuk. Afganistan'da Türkiye’nin çabalarını ve ileriye dönük neler yapabileceğini, yeni katkıları ele aldık. Irak'taki gelişmeleri ele aldık. ABD Irak’tan çekilirken neler yapılabilir bunları paylaştık. ortak bir görüşe sahip olmanın altı çizildi. Ekonomik alanda yapılabilecekleri konuştuk. Konular arasında geniş kapsamda terörizm de var. Türkiye’ye desteğimizi yineledim."

Obama, "Ermeni soykırımı iddalarıyla ilgli görüşünüz değişti mi?" sorusuna şu yanıtı verdi: "Benim bu görüşlerim kayıt altında ve görüşüm değişmedi. Beni en çok cesaretlendiren şey Sayın Gül'ün liderliği altında Ermenistan-Türkiye arasında müzakerelerdir. Bu konu da o noktada ele alınıyor.

Bu müzakereleri izliyorum. Bunlar meyvelerini çok kısa sürede verebilirler. Bunun sonucu olarak yapmak istediğim kendi görüşlerim değil, Türkiye’nin görüşlerine odaklanmak ve bundan hareket etmektir.

Bütün dünya bu konuyu çözüme ulaştırmak için Türkiye’ye cesaretlendirmelidir. ABD Başkanı olarak yakın gelecekte yapılacak açıklamalara yeni birşey söylemek istemiyorum. Türklerin ve Ermenilerin nihayetinde aynı noktaya yapıcı bir şekilde ilerlemesi önemlidir.

Cumhurbaşkanı Gül de aynı soruya şu yanıtı verdi: "Bu konu çok tartışılan bir konu. Bu hukuki ve siyasi bir konu değil, tarihi bir olaydır. Savaş şartlarında yaşanmıştır. Müslüman nüfus da çok büyük bir kayba uğramıştır. Bütün bunlar o kargaşa ortamında yaşanan olaylardır.Arşivlerimizi açtık. Ortak komisyona ABD de katılabilir."

No comments: